יום שבת, 17 באפריל 2010

עקומת למידה או למידה מעקמת?

וואו. העיניים שורפות, לא יכולה להזיז את הצוואר ... זה השבוע השלישי שאני יושבת שעות מול המחשב, קוראת מאמרים, כתבות בעיתונים , פורומים ועוד ועוד.
כתבה מובילה לכתבה, מאמר מוביל למספר מאמרים אחרים. ממש בור ללא תחתית! אספתי כבר הרבה חומר רלוונטי וערכתי אותו בצורה מסודרת, אבל עדיין לא מספיק. האמת? הדברים כבר מתחילים לחזור על עצמם ...

משימות באינסוף
רשימת המשימות שהצבתי לעצמי הולכת וגדלה :
1. להעשיר את המאגר הגדול שיש לי על חברות השמה ואתרי אינטרנט לחיפוש עבודה. עד היום הלכתי על חברות השמה להייטק. אתרחב גם לתחומים נוספים.
מסתבר שהעבודה אינה קלה כל כך. בשנים האחרונות צמחו מאות חברות השמה ואתרי אינטרנט לחיפוש עבודה כפטריות אחר הגשם. צריך גם לדעת פחות או יותר אילו חברות השמה איכותיות ואילו לא. לא פשוט ...
חכמה היא למצוא את חברות ההשמה והאתרים הספציפיים לקהל יעד מתחום מסויים וכאלה אין הרבה. מה גם שלא כל החברות בעלות אתרים באינטרנט.
2. לעדכן את מאגר המקצועות (שנאסף במשך שנים) שיש בידי במקצועות חדשים שנכנסו לשוק העבודה בשנים האחרונות.
לרכז נתונים היכן נתן ללמוד כל מקצוע ומקצוע , האם מקבלים תואר אקדמאי או תעודת גמר, כמה עולים הלימודים ומה דרישות המקצוע.
מסתבר שיש אלפי מקצועות (2000 ויותר) הקיימים היום בשוק העבודה, שלא לדבר על מקצועות חדשים שנכנסו בשנים האחרונות.
3. לרכז את המאמרים והכתבות הרלוונטיות שיש בנושא הקריירה במקום אחד. גם כאן, מדובר בעשרות!
לא פשוט בכלל. עבודה של שבועות . אבל עבודה ששכרה בצידה. זוהי לדעתי הדרך האמיתית לרכישת ידע חשוב ומעודכן.

לעבודה ולמלאכה
יהיה עלי לכתוב תכנית פעולה לשבועות הקרובים, על מה להתמקד בכל יום ויום ומה לכסות. רק כך אדע כיצד לרכז את כל המידע הזה באופן יעיל.
המלכודת הגדולה ביותר המאיימת עלי (כמו על כל גולש אינטרנט) היא ההסחות שבדרך, ויש הרבה כאלה : פרסומות המושכות את העין, כתבות המובילות לעוד כתבות מעניינות, רכילות , איזשהו באזז שקופץ מול העיניים. צריך להיות מאד ממוקד כדי לא להיסחף לתוך המערבולת הזו. והסוד – הרבה משמעת עצמית.

ערב בא
די! אני כבר קרוב ל- 8 שעות על המחשב. אמנם מדי פעם קמתי מהכיסא לאכול משהו, להסתובב קצת ולשאוף אוויר, אבל אני כבר לא יכולה יותר. אעביר את המחשב לרשותה של הבת שלי. היא מחכה הרבה זמן.
אני את היום שלי עשיתי. הצוואר שלי עקום לגמרי.


מחר יהיה יום חדש!
image : by Jeckleton on Flickr

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה